Voorbeelden beleid en begeleiding

Hoe zet je de scheidsrechter in het zonnetje? Hieronder twee berichten van een verenigingswebsite en een bondswebsite.

Week van de scheidsrechter goed van start bij Actief

Vandaag ging ook bij Actief de Week van de Scheidsrechter van start. Een aantal teams had zich ingespannen om een blijk van waardering voor de inzet van de scheidsrechter te organiseren. We zagen o.a. een fluitje, Marsen, M&M's, Merci, fruitsalades, ‘shampoo’ en meer origineels langskomen.

Namens de club kregen de scheidsrechters behalve het gebruikelijke drankje ook een lekker broodje en een stuk fruit naar keuze aangeboden. Dit uit ons assortiment ‘gezonde sportkantine’! Deze geste werd zeer gewaardeerd en de scheidsrechters lieten zich het broodje gezond of de panini goed smaken!

De Week van de Scheidsrechter duurt nog tot en met 12 oktober. Wij dagen al onze teams uit, jeugd en senioren: zet de scheids eens in het zonnetje! Dat verdienen ze, voor hun enthousiaste inzet voor onze vereniging. Uiteraard kun je ook iets doen voor de scheidsrechter bij een uitwedstrijd.

Bron: www.vvactief.nl

‘Bedankt voor het tellen’ - Week van de scheidsrechter

Van 4 t/m 12 oktober is het landelijk De Week van de Scheidsrechter. Clubs zetten scheidsrechters in het zonnetje en bonden organiseren in het kader van deze week landelijke acties. Ook de NTTB. Wij organiseren het Spelregelcafé.

‘Bedankt voor het tellen’ De afgelopen jaren heeft de NTTB clubs gemotiveerd de bondsscheidsrechters tijdens eredivisiewedstrijden positief te waarderen. Zo ontvingen ze bijvoorbeeld bloemen van spelers en speelsters. Wij zien graag dat ook dit jaar clubs hiertoe weer hun beste beentje voor zetten. Maar niet alleen bondsscheidsrechters verdienen waardering. Zelf neem je ook regelmatig plaats achter het telbord en ben je ‘scheidsrechter’. Waardeer deze inzet tijdens een competitiewedstrijd eens door na de wedstrijd ‘bedankt voor het tellen’ te zeggen.

Het Spelregelcafé Binnenkort organiseert de NTTB voor de meer dan 30 arbitragecoördinatoren het eerste NTTB Spelregelcafé. De middag heet ‘café’ omdat we samenkomen in een ontspannen setting. Je bezighouden met spelregelkennis is namelijk leuk. Het café zal model staan voor een interessante middag of avond op de club. Arbitragecoördinatoren nodigen dan leden uit in bezit van hun SR1 (het spelregelbewijs) die spelenderwijs het SR2 bewijs gaan halen. Dat houdt in dat je bepaalde scheidsrechtervaardigheden hebt aangeleerd. Het eerste Spelregelcafé legt uit hoe zo’n clubavond eruit ziet, brengt voorbeelden uit de praktijk tot leven en is tevens een terugkommoment voor de arbitragecoördinatoren van het eerste uur.

Het geheel wordt geleid door een workshopleider die samen met twee bondsscheidsrechters praktijkvoorbeelden de revue zal laten passeren. Wat was uw beslissing geweest, en wat besloot de scheidsrechter in deze? Als speciale gast zal Mirjam Hooman-Kloppenburg aanwezig zijn. Zij is ambassadrice van de spelregelmodule en kan ook uit haar rijke ervaring als speelster putten om duidelijk te maken dat spelregels aan de basis staan van onze sport.

Ook personen die belangstelling hebben voor deze nieuwe functie zijn van harte welkom. Zodra het programma rond is wordt iedereen via nieuwsbrief en mail geïnformeerd. De datum van het Spelregelcafé wordt tijdens de ‘Week van de scheidsrechter’ aangekondigd.

Bron: www.nttb.nl