De roze shirts van CVV Sparta

Bij voetbalvereniging CVV Sparta moet iedereen zich thuis voelen. Dat wordt niet alleen door het bestuur en de trainers uitgesproken. Er worden ook afspraken over gemaakt. Om het gesprek over de omgangsvormen binnen de vereniging op gang te brengen bedacht men een ludieke actie: roze shirts met daarop de tekst ‘RESPECT’.

Toen de roze shirts voor het eerste tevoorschijn werden gehaald werd er door spelers wat lacherig op gereageerd. De vraag ‘waarom?’ was voor trainers aanleiding om door te praten over de omgangsvormen binnen de vereniging. Met de roze shirts slaagde Sparta er in om een wat zwaarder onderwerp op een luchtige manier aan te snijden. Het resultaat is er niet minder om.

Ondertussen zijn er duidelijke afspraken over hoe er met elkaar wordt omgegaan. En daarbij: teams vragen tegenwoordig of zij niet een keer in het roze mogen spelen. Toch een teken dat ze achter de boodschap staan: iedereen moet zich bij Sparta thuis voelen.

Thema's